lördag 13 november 2010

Covent Garden






Covent Garden är nog min favoritdel av London, so far! Riktigt engelskt med små, annorlunda butiker, mycket julpynt, gatuartister och mysiga caféer här och där. Hit skall jag återvända!

Mellanmål

London i bilder







Byron Burgers




Vi blev tipsade om en bra hamburgerrestaurang på Wardour Street. Lite industrilokal-känsla. Underbara hamburgare! Åt en med grönmögelost och avokado. Erik åt en klassisk med friterad zucchini till. Mycket, mycket gott!

Carnaby Street






Carnaby Street ligger norr om Regent Street och här sparar man inte på julpyntet. Mysiga, bilfria små gator med mängder av roliga butiker!

Frukost i London


Frukosten idag innehåll snabba kolhydrater. Skitgott!

fredag 12 november 2010

God natt!

Bio i London


Har varit på bio vid Marble Arch! Den var rolig. Skrattade en hel del!

Cath Kidston






Jag gick, och jag gick, och jag gick...
Till slut kom jag fram till Cath Kidstons butik på Marylebone High Street. Hittade skalet till iPhonen som jag ville ha plus två stycken julhanddukar. Mycket nöjd!

Pret a Manger

I London finns en snabbmatskedja som heter Pret a Manger. Dagsfärska sallader, smörgåsar och drycker. Ganska billigt och väldigt gott! Detta blir min lunch idag!

En tur på stan...




Har varit ute en tur på stan. Hittat en julklapp till mamma och lite till mig själv såklart! Sitter på hotellet nu och skall äta lite lunch innan jag ger mig ut igen.

The Frukost






Har precis ätit frukostarnas frukost!!! English Breakfast med bacon, ägg, tomat, svamp och blodpudding såklart! LCHF och underbart gott.

Nu blir det lite shopping!

Bryskt uppvaknande...


Vaknade vid 07:25 av att vår bankman från Handelsbanken ringde på mobilen. Mitt Visa-kort har visst blivit skimmat. De kunde inte säga var och när ännu för det var under utredning men kortet är spärrat nu och ingen skada skedd. Tur att jag har företagskortet med mig också!

Nu skall vi ner och äta frukost sen blir det LONDON!!!

torsdag 11 november 2010

Hotellet



På hotellrummet lägger de in en lapp med väderprognosen för morgondagen. Halleda!

Nu skall jag lägga mig i denna sängen och soooooova!

God natt!

It´s gonna be a quite turbulent landing...

Min middag!

Nu är jag framme i London och hos Erik! Flygresan gick bra och jag varken svimmade, kräkte, fick ett nervöst sammanbrott eller en panikattack. Är riktigt stolt över mig själv! Erik mötte mig på Victoria Station och nu är vi på hotellet. Sjukt fint! Luktar liljor överallt, marmor, speglar och sängen skall vi inte ens prata om. Breeeed, mjuk och underbart fluffig. Snart skall vi sova. Imorgon skall jag walk the streets of London!

onsdag 10 november 2010

Vi ses i London...


Nu skall jag sova (fortfarande i TV-soffan ;O) I morgon eftermiddag drar jag till London, vi ses där! Håll alla tummar ni har ;O)

The Langham

Här skall vi bo!

Tidigt i morse flög Erik till London! I morgon är det min tur. Är lite flygnervös men det skall nog gå bra. Ner kommer man ju alltid ;O) Idag är det baka, baka och baka för att det skall räcka när jag är borta. Ikväll skall jag packa och förbereda för resan. Är lite förkyld idag men hoppas att det inte skall bli värre. Jag skall ju till London och har inte tid med halsont...

tisdag 9 november 2010

Kofta och snö


I natt har vi sovit i TV-soffan! Igår var vi tvungna att packa ihop hela sovrummet då hanverkare kom kl 7:30 imorse för att byta innertaket efter en vattenläcka från i våras, då snön smälte. Ganska mysig men knölig soffa. Hoppas det går snabbt att fixa taket!

Går och väntar på det fruktade ovädret som skall komma idag. Det blåser som bara den och regnar men det skall visst övergå i snö... Bara det blir bra tills jag skall flyga på torsdag!

Koftan i förra inlägget kommer från Bondelid och är inköpt på MQ. Finns även i deras webb-shop!

måndag 8 november 2010

Till sommaren...



Visst är den skitsnygg?!

Har förresten gått ner två storlekar i jeans :O)

Cupcakes


Idag har jag bakat små mini-cupcakes på caféet! Vaniljmuffin med vanilj- och citronfrosting toppad med en liten viol.

Filmen igår var inte så bra. Jag blev besviken! Fast i och för sig har jag ju byggt upp mina förväntningar sedan i augusti så de kanske var orimliga ;O)

Köpte en underbar kofta igår. En "Pippi"-variant. Ni vet en sådan som man har på sig tillsammans med ett par ljusa, slitna jeans och ett vitt linne på en klippa i solnedgången på sommaren i Bohuslän...

söndag 7 november 2010

Lyckan, kärleken och meningen med livet


Idag står eftermiddagsbio på programmet. Skall träffa Louise i Sickla! Mys! Innan det skall jag hinna med ägg och bacon samt en powerwalk i det soliga novembervädret.

lördag 6 november 2010

White trashmiddag!



Nu har Eriks päron åkt hem. Med sig tog de Gösta som skall bo hos mamma och pappa fram till jul. Jag vet att han älskar det och tror att mamma och pappa känner det samma.

Har precis kommit hem från en tur till Skogskyrkogården. Vi var där och tittade på alla tusentals ljus som brann där. Så vackert!

Nu sitter vi och tittar på Dansbandskampen och skall strax äta en riktigt "White trash"middag. Det blir lövbiff med vitlökssmör och pommes (till maken). Mums!
Related Posts with Thumbnails