fredag 12 november 2010

Cath Kidston






Jag gick, och jag gick, och jag gick...
Till slut kom jag fram till Cath Kidstons butik på Marylebone High Street. Hittade skalet till iPhonen som jag ville ha plus två stycken julhanddukar. Mycket nöjd!

Pret a Manger

I London finns en snabbmatskedja som heter Pret a Manger. Dagsfärska sallader, smörgåsar och drycker. Ganska billigt och väldigt gott! Detta blir min lunch idag!

En tur på stan...




Har varit ute en tur på stan. Hittat en julklapp till mamma och lite till mig själv såklart! Sitter på hotellet nu och skall äta lite lunch innan jag ger mig ut igen.

The Frukost






Har precis ätit frukostarnas frukost!!! English Breakfast med bacon, ägg, tomat, svamp och blodpudding såklart! LCHF och underbart gott.

Nu blir det lite shopping!

Bryskt uppvaknande...


Vaknade vid 07:25 av att vår bankman från Handelsbanken ringde på mobilen. Mitt Visa-kort har visst blivit skimmat. De kunde inte säga var och när ännu för det var under utredning men kortet är spärrat nu och ingen skada skedd. Tur att jag har företagskortet med mig också!

Nu skall vi ner och äta frukost sen blir det LONDON!!!

torsdag 11 november 2010

Hotellet



På hotellrummet lägger de in en lapp med väderprognosen för morgondagen. Halleda!

Nu skall jag lägga mig i denna sängen och soooooova!

God natt!

It´s gonna be a quite turbulent landing...

Min middag!

Nu är jag framme i London och hos Erik! Flygresan gick bra och jag varken svimmade, kräkte, fick ett nervöst sammanbrott eller en panikattack. Är riktigt stolt över mig själv! Erik mötte mig på Victoria Station och nu är vi på hotellet. Sjukt fint! Luktar liljor överallt, marmor, speglar och sängen skall vi inte ens prata om. Breeeed, mjuk och underbart fluffig. Snart skall vi sova. Imorgon skall jag walk the streets of London!

onsdag 10 november 2010

Vi ses i London...


Nu skall jag sova (fortfarande i TV-soffan ;O) I morgon eftermiddag drar jag till London, vi ses där! Håll alla tummar ni har ;O)

The Langham

Här skall vi bo!

Tidigt i morse flög Erik till London! I morgon är det min tur. Är lite flygnervös men det skall nog gå bra. Ner kommer man ju alltid ;O) Idag är det baka, baka och baka för att det skall räcka när jag är borta. Ikväll skall jag packa och förbereda för resan. Är lite förkyld idag men hoppas att det inte skall bli värre. Jag skall ju till London och har inte tid med halsont...

tisdag 9 november 2010

Kofta och snö


I natt har vi sovit i TV-soffan! Igår var vi tvungna att packa ihop hela sovrummet då hanverkare kom kl 7:30 imorse för att byta innertaket efter en vattenläcka från i våras, då snön smälte. Ganska mysig men knölig soffa. Hoppas det går snabbt att fixa taket!

Går och väntar på det fruktade ovädret som skall komma idag. Det blåser som bara den och regnar men det skall visst övergå i snö... Bara det blir bra tills jag skall flyga på torsdag!

Koftan i förra inlägget kommer från Bondelid och är inköpt på MQ. Finns även i deras webb-shop!

måndag 8 november 2010

Till sommaren...



Visst är den skitsnygg?!

Har förresten gått ner två storlekar i jeans :O)

Cupcakes


Idag har jag bakat små mini-cupcakes på caféet! Vaniljmuffin med vanilj- och citronfrosting toppad med en liten viol.

Filmen igår var inte så bra. Jag blev besviken! Fast i och för sig har jag ju byggt upp mina förväntningar sedan i augusti så de kanske var orimliga ;O)

Köpte en underbar kofta igår. En "Pippi"-variant. Ni vet en sådan som man har på sig tillsammans med ett par ljusa, slitna jeans och ett vitt linne på en klippa i solnedgången på sommaren i Bohuslän...

söndag 7 november 2010

Lyckan, kärleken och meningen med livet


Idag står eftermiddagsbio på programmet. Skall träffa Louise i Sickla! Mys! Innan det skall jag hinna med ägg och bacon samt en powerwalk i det soliga novembervädret.

lördag 6 november 2010

White trashmiddag!



Nu har Eriks päron åkt hem. Med sig tog de Gösta som skall bo hos mamma och pappa fram till jul. Jag vet att han älskar det och tror att mamma och pappa känner det samma.

Har precis kommit hem från en tur till Skogskyrkogården. Vi var där och tittade på alla tusentals ljus som brann där. Så vackert!

Nu sitter vi och tittar på Dansbandskampen och skall strax äta en riktigt "White trash"middag. Det blir lövbiff med vitlökssmör och pommes (till maken). Mums!

fredag 5 november 2010

Ny hemsida

Leila har ny hemsida. Jättefin! Ni hittar den här.

Fredag igen....


Då var det dags för fredag igen! Veckorna rusar iväg. Skall ha öppet på caféet imorgon trots att det är röd dag men jag tror faktiskt att jag stänger lite tidigare idag. Eriks föräldrar är på besök och jag tänkte laga fredagsmysmiddag. Får se vad det blir!

På söndag blir det eftermiddagsbio med Louise. Äntligen skall vi se Lyckan, kärleken och meningen med livet! Har väntat sedan i Augusti på den...

tisdag 2 november 2010

Årets Nackabo 2010


Jag har blivit nominerad till Årets Nackabo 2010! En av mina tanter som brukar fika här kom och visade mig det i tidningen. Hade ingen aning... Är sååå glad!

"Caféet Söta Drömmar har på kort tid blivit en samlingspunkt för Ältabor i alla åldrar. En positiv och engagerad Maria bjuder alltid på goda bakverk"

Dålig tajming!

Det ringde precis från "Halv åtta hos mig"!!! De ville ha med mig för inspelning nästa vecka. Blev först jätteglad och exalterad men kom sedan på att jag ju skall till London och dessutom har jag ingen som kan jobba för mig här. Inspelningarna tar ju en stor del av dagen och jag kan inte ha stängt här. Fan! Skulle vara så kul! Kanske nästa gång de spelar in i Stockholm...

söndag 31 oktober 2010

Söndag i Skåne







Sov till 9 idag sedan ville inte Hulda sova längre. Åt lång frukost innan vi begav oss till Ekohallen och deras julavdelning. Där var det julmusik och julpynt i kubik. De bjöd på glögg! Köpte en ljusslinga och Allt i Hemmet Julspecial. Längtar till jul nu! Vi har grillat korv i trädgården och nu är syster med make på väg hem mot Göteborg igen. Mitt tåg går vid 16. Skall nu försöka suga det sista ur Skåne för denna gången!

lördag 30 oktober 2010

Tyskland












Nu är vi hemma från vår "kulturresa" till Tyskland. Det blev nio flaskor rödvin, en Blossa bag-in-box samt en Mojito! Underbart väder, ca 15 grader varmt och sol. Har umgåtts med familjen hela dagen och haft det jättemysigt. Nu blir det middag och lördagsmys!

fredag 29 oktober 2010

En helg i Skåne



Nu drar jag snart till Skåne! Kl 18 går tåget från Centralen. Imorgon blir det resa till Tyskland för shopping av vin. Halva släkten skall med! Skall bli mysigt att komma hem. Vi hörs i morgon när jag kommit tillbaka från Tyskland!

onsdag 27 oktober 2010

Biokväll

Ikväll är det date med Louise! Vi skall se Himlen är oskyldigt blå. Hoppas den är bra! Innan bion skall jag hämta ut Blossas julglögg på systemet. Middag blir det på Bistro Voltaire. Mysig kväll!
Related Posts with Thumbnails