I morse åt vi frukost på Bergs Konditori på Marstrand. Nybakade källarfranska med prickig korv och ost. Sååå gott! Har saknat svenska frukostar. Nu är vi i systers lägenhet i Göteborg och försöker packa allt så att vi kan få hem det på tåget. Tåget mot Stockholm går i eftermiddag. Skall bli skönt att komma hem till lägenheten igen. Ikväll blir det tvätt och uppackning!
Nu har min lillasyster fått sin P. Uppe på klipporna vid Karl Stens Fästning med utsikt över havet och Åstol sa de Ja till varandra. Mycket vackert! Har njutit av en underbar bröllopsmiddag med tillhörande tal och diverse upptåg på Grand Hotell. Det har helt enkelt varit en underbar dag!
Nu skall vi sova. Fortfarande lite kvar av jet-lagen...
Nu är vi hemma igen efter en 17 timmar lååång resa! Trötta men lyckliga. Vilka veckor vi har haft! Är nu på Marstrand.Imorgon gifter sig min lillasyster med sin P på Grand Hotell här. Håller på att förbereda lite smått ikväll men skall nog gå och lägga mig om ett par timmar.
Nu skall vi gå och se Cirque de Soleil KA. På vägen dit blir det en sväng inom Caesars Palace och deras casino. En perfekt avslutning på en underbar resa! På fredag landar vi på Landvetter i Göteborg och på lördag gifter sig min älskade lillasyster på Marstrand.Kommer att bli sååå vackert! Håll nu tummarna för att vi överlever flygresorna!
Det finns inga ord för att beskriva Las Vegas! Allt är helt enormt, blinkande, låtandes, bländades och helt otroligt galet. Inget är liksom för mycket för denna staden. Här finns gondoler, eldsprutande vulkaner, enorma casinon, världens längsta limousiner och framför allt en väldig massa roliga och underliga människor.
Caesars Palace
Denna fontänshow ackompanjerades av USA:s nationalsång (såklart)!
Utsikt från vårt hotellrum! Ni ser väl Venedig utanför?!
Nu har vi anlänt till resans slutdestination: Las Vegas! Har checkat in på Treasure Island Hotell och kan skryta med denna utsikten. Nu skall vi strax ut och kolla runt på resten av "The Strip". Visar fler bilder innan jag går och lägger mig.
På väg mellan Grand Canyon och Las Vegas körde vi igenom Hoover Dam. Detta var en gång världens största damm innan kineserna gick och byggde en större ;O) Mäktig var den iallafall!
Nu har vi spenderat ett dygn i Grand Canyon. Precis så "grand" som man bara kan tänka sig. Hisnade utsikt över världens största hål ;O)Väldigt vackert! Tog en promenad längs The South Rim som är kanten på Grand Canyons södra sida. Avslutade kvällen på restaurang El Tovar med utsikt över det hela.
Ikväll har vi ätit middag på en tvättäkta diner! 50-tals inredning och gammal härlig musik i högtalarna. Åt kycklingfajitas med diet Coke till såklart... Håller på att färga håret nu. E är nere på gymmet. Tvättar kläder samtidigt. Väldigt amitiösa! Nu
Har idag avverkat 8 timmar genom öknen mot Grand Canyon. Sover över i Williams i natt och fortsätter sista biten imorgon. Idag har det varit varmt!Ca 40 grader.
Skånetös som flyttat till Stockholm. Gift med E, mitt livs kärlek. Äger och driver ett café. Inredning i lantlig stil är min passion. Bakar, lagar mat och älskar att bjuda hem familj och vänner.