söndag 8 augusti 2010

Frukost på Bergs Konditori







I morse åt vi frukost på Bergs Konditori på Marstrand. Nybakade källarfranska med prickig korv och ost. Sååå gott! Har saknat svenska frukostar. Nu är vi i systers lägenhet i Göteborg och försöker packa allt så att vi kan få hem det på tåget. Tåget mot Stockholm går i eftermiddag. Skall bli skönt att komma hem till lägenheten igen. Ikväll blir det tvätt och uppackning!

Bröllop



Nu har min lillasyster fått sin P. Uppe på klipporna vid Karl Stens Fästning med utsikt över havet och Åstol sa de Ja till varandra. Mycket vackert! Har njutit av en underbar bröllopsmiddag med tillhörande tal och diverse upptåg på Grand Hotell. Det har helt enkelt varit en underbar dag!

Nu skall vi sova. Fortfarande lite kvar av jet-lagen...

fredag 6 augusti 2010

Marstrand




Nu är vi hemma igen efter en 17 timmar lååång resa! Trötta men lyckliga. Vilka veckor vi har haft! Är nu på Marstrand. Imorgon gifter sig min lillasyster med sin P på Grand Hotell här. Håller på att förbereda lite smått ikväll men skall nog gå och lägga mig om ett par timmar.

torsdag 5 augusti 2010

Cirque de Soleil KA


Nu skall vi gå och se Cirque de Soleil KA. På vägen dit blir det en sväng inom Caesars Palace och deras casino. En perfekt avslutning på en underbar resa! På fredag landar vi på Landvetter i Göteborg och på lördag gifter sig min älskade lillasyster på Marstrand. Kommer att bli sååå vackert! Håll nu tummarna för att vi överlever flygresorna!

onsdag 4 augusti 2010

Finns inga ord...

Det finns inga ord för att beskriva Las Vegas! Allt är helt enormt, blinkande, låtandes, bländades och helt otroligt galet. Inget är liksom för mycket för denna staden. Här finns gondoler, eldsprutande vulkaner, enorma casinon, världens längsta limousiner och framför allt en väldig massa roliga och underliga människor.

Caesars Palace

Denna fontänshow ackompanjerades av USA:s nationalsång (såklart)!


Utsikt från vårt hotellrum! Ni ser väl Venedig utanför?!


...jo, Paris ligger visst här också!

... och New York också!

Las Vegas




Nu har vi anlänt till resans slutdestination: Las Vegas! Har checkat in på Treasure Island Hotell och kan skryta med denna utsikten. Nu skall vi strax ut och kolla runt på resten av "The Strip". Visar fler bilder innan jag går och lägger mig.

Hoover Dam



På väg mellan Grand Canyon och Las Vegas körde vi igenom Hoover Dam. Detta var en gång världens största damm innan kineserna gick och byggde en större ;O) Mäktig var den iallafall!

Grand Canyon







Nu har vi spenderat ett dygn i Grand Canyon. Precis så "grand" som man bara kan tänka sig. Hisnade utsikt över världens största hål ;O) Väldigt vackert! Tog en promenad längs The South Rim som är kanten på Grand Canyons södra sida. Avslutade kvällen på restaurang El Tovar med utsikt över det hela.

måndag 2 augusti 2010

Dinner på diner







Ikväll har vi ätit middag på en tvättäkta diner! 50-tals inredning och gammal härlig musik i högtalarna. Åt kycklingfajitas med diet Coke till såklart...

Håller på att färga håret nu.
E är nere på gymmet. Tvättar kläder samtidigt. Väldigt amitiösa! Nu

Mot Grand Canyon


Har idag avverkat 8 timmar genom öknen mot Grand Canyon. Sover över i Williams i natt och fortsätter sista biten imorgon. Idag har det varit varmt! Ca 40 grader.

La Jolla




I morse blev det frukost i La Jolla! Avslutade den på stranden tittandes på surfare. Häftigt!

söndag 1 augusti 2010

Bio i San Diego

Har varit och sett Dinner with Schmucks. Jätterolig film! Nu skall vi sova. Upp tidigt imorgon för att köra mot Grand Canyon!

God natt

Middag på Red Lobster





Har äntligen fått min hummer! Var på Red Lobster och åt middag. Jättegott!

Penutbutter and Jelly


Ett måste för varje peanutbutter and jelly-sandwich är Welch´s Grape Jelly! Var på K-mart idag och shoppade lite. Denna fick följa med hem! Plastförpackning så det kommer inte att gå sönder i väskan. Köpte en ny resväska också... Den gamla räcker inte till ;O)

Är i San Diego nu.
Skall strax till Red Lobster och äta middag, sedan blir det nog en bio!

lördag 31 juli 2010

Söderut...


Nu drar vi vidare söderut! Vet inte vart ännu. Kanske San Diego. Imorgon skall vi vara i Grand Canyon iallafall. Det är det enda vi vet nu. Bloggar snart igen...

Kram

Det blev en dag på stranden...







Har varit nere på stranden en sväng. Otroligt stora vågor trots att det inte blåser ett dugg! Både E och T var modiga nog att bada trots att det visst var kallt så att det gjorde ont. Nu skall vi snart gå och handla inför kvällens middag.
Related Posts with Thumbnails