söndag 11 juli 2010

Vansbrosimmet






Har spenderat dagen i Dalarna, närmare bestämt i Vansbro. Maken har nu klarat av ännu ett delmål i jakten på en Klassiker. Nu är det bara Lidingöloppet kvar. Han var jätteduktig! Simmade på och drunknade inte ;O)

Har med tårar i ögonen kört förbi ca 20 loppisar på väg mot och genom Dalarna. Fick dock möjlighet att gå in på en i Vansbro. Hittade dock inget där...

Väl hemma igen försöker jag få tiden att gå medan VM i fotboll avslutas.

torsdag 8 juli 2010

Tapetsering



Idag har jag och svärföräldrarna tapetserat hela köket på caféet. Det blir så underbart fint! Imorgon är det själva butiken som står på tur.

Ikväll har vi varit vid Källtorpssjön och haft pic-nic. Maken med bror spelade tennis där och efteråt blev det middag med efterföljande bad. Om precis en vecka har vi landat i New York!!!

tisdag 6 juli 2010

En underbar dag i Stockholm!

Underbar blus från Flash som fick följa med hem

Idag har jag och Louise haft en underbar dag inne i stan. När vi båda arbetade på sjukhus hade man alltid en eller ett par vardagar lediga varje vecka. Ibland träffades vi i stan och åt lunch och shoppade. Eftersom vi båda har semester just nu tyckte vi det var en utmärkt idé att ta upp gamla vanor igen.

Träffades vis Slussen vid 11. Tog en kaffe/Cola light på en uteservering i Gamla Stan. Shoppade lite. Caesarsallad till lunch. Shoppade lite till... Yoghurtglass på 7 Eleven och till sist Eclipse på Sergel. Mycket mysig dag!

Nu har jag badat och skall strax gå och lägga mig!

Sov gott

måndag 5 juli 2010

Varma vindar

Det har varit så varmt de senaste dagarna att tvätten torkar på nolltid på balkongen. Älskar doften av nytvättade kläder som fått torka ute i friska luften.

I dag har jag målat alla dörrfoder blå på caféet. Blev jättefint! Har dessutom lyckats med att sätta ihop en stoooor byrå från IKEA, som skall fungera som kassadisk, alldeles själv. Är faktiskt väldigt nöjd!

Ikväll kommer en arbetskamrat till E. Vi skall grilla!

lördag 3 juli 2010

Män från Mars kvinnor från Venus


Vår kväll ser ut som följande... Jag uppe i sovrummet tittandes på It´s Complicated, E nere i TV-rummet tittandes på Tyskland-Argentina. Visst är det konstigt att man trots dessa enorma olikheter fortfarande är tillsammans, eller är det kanske just dessa som gör att man faktiskt är det ;O)

Vi skall iallafall försöka sammanstråla i köket någon gång vid kl 19:30 för att grilla.

Smörgåstårtor & frukost

Var uppe vid 6 och gjorde tre smörgåstårtor. Efter det blev det frukost för att sedan bege sig vidare till IKEA. Golv och väggar är färdigkaklade på caféet. Har till och med hunnit med att röja undan efter hantverkaren. Nu blir det solen på balkongen!

torsdag 1 juli 2010

Semester!


Nu har jag semester! Eller nästan iallafall. Skall ju renovera caféet innan det är semester på riktigt men det är stängt nu och om jag vill kan jag ju ta en och annan sovmorgon ;O)

Har varit på caféet hela kvällen och rivit ut plastmattan som legat i köket. E hävdade att han fick stenlunga på kuppen. Han är lite känslig... Imorgon skall vi åka och hämta kaklet och sedan hoppas jag att självaste kakelläggaren kommer och fixar allt. Kommer att bli så snyggt!

Kram och sov gott!

tisdag 29 juni 2010

Äntligen!

Äntligen är den beställd! Min nya cremevita Kitchenaid är på väg. Jättebra pris just nu på Komplett.se. 3036 kr exkl. moms! Kommer att bli så bra på caféet! Hoppas den kommer snabbt.

Tapet

Sitter och funderar över tapeter till caféet. Vad tror ni om denna? Ur Duros Gammalsvenska kollektion.

söndag 27 juni 2010

Loppisfynd




Loppis i Folkets Park i Bromölla idag! Hann med en när jag var hemma. I like! Världens minsta loppis men hittade en del fynd ändå...

Har varit en sväng på ICA Maxi också. Mamma står och fixar kycklingsallad till lunch och jag skall strax gå ut och lägga mig i solen och läsa senaste numret av Hem & Antik.

Var på en underbar möhippa igår för min svägerska. Solen strålade ikapp med blivande bruden. Tänkte visa lite bilder men jag tog 545 st igår så jag måste hem och sortera lite först ;O)

I eftermiddag bär det av mot huvudstaden igen!

fredag 25 juni 2010

Midsommarfirande på Kjuge Kull




Ett av de gamla husen på Kjuge Kull!


Utsikt över Oppmannasjön.




Lillasyster är nyfiken!



Mamma hade gjort fina kransar av Jasmin. Vi var jättefina!


På Kjuge Kull finns en hembygdsgård med ett museum.



Midsommarstången.


Chokladtombola. Tyvärr ingen tur här...

Nu blir det sill, potatis och nubbe i trädgården!

GI-tårta


Denna underbara tårta hade mamma bakat till förmiddagsfikat! GI så klart ;O)

Midsommarafton






Vaknade vid 7 av en liten mops som behövde kissa. Jag och Hulda, min systers mops, var ute i trädgården en stund. Sov två timmar till... Åt frukost ute i den varma morgonsolen. Mamma hade varit så snäll och bakat GI-frallor till mig. Mycket goda!

Efter frukost tog vi en 5 km power-/blomplockningswalk. Varmt men underbart! Snart är det dags för fika sedan bär det av till Kjugekull och klassiskt svenskt midsommarfirande.

På tåg genom sommarsverige











Lämnade Stockholm Central kl 19 i går kväll! Åkte ett väldigt gammalt InterCity-tåg. Måste ha varit från 1940-talet. Fönstren var nerdragna och alla sommardofter kom in i kupén! Kobajs och blommor om vartannat...

Vid midnatt var vi framme i Skåne och midsommarfirandet kunde starta. Pappa var och hämtade oss på stationen dit min syster och blivande make hade anlänt en halvtimme tidigare från Göteborg.

När vi kom hem stod mamma i trädgården med nykokt korv med bröd. Härliga sommar!

tisdag 22 juni 2010

Svenska gubbar



Har haft premiär på svenska jordgubbar ikväll. Hittade jordgubbar hemma från Bromölla på ICA idag. Var tvungen att köpa dem trots att de kostade 52 kr/liter. Underbart söta och goda!

Maken har precis gett sig ut på en kvällsjogg. Han tyckte att det var så ljust så han var tvungen att njuta av det :O) Jag skall gå och lägga mig!

Sov gott!
Related Posts with Thumbnails