fredag 25 juni 2010

Midsommarfirande på Kjuge Kull




Ett av de gamla husen på Kjuge Kull!


Utsikt över Oppmannasjön.




Lillasyster är nyfiken!



Mamma hade gjort fina kransar av Jasmin. Vi var jättefina!


På Kjuge Kull finns en hembygdsgård med ett museum.



Midsommarstången.


Chokladtombola. Tyvärr ingen tur här...

Nu blir det sill, potatis och nubbe i trädgården!

GI-tårta


Denna underbara tårta hade mamma bakat till förmiddagsfikat! GI så klart ;O)

Midsommarafton






Vaknade vid 7 av en liten mops som behövde kissa. Jag och Hulda, min systers mops, var ute i trädgården en stund. Sov två timmar till... Åt frukost ute i den varma morgonsolen. Mamma hade varit så snäll och bakat GI-frallor till mig. Mycket goda!

Efter frukost tog vi en 5 km power-/blomplockningswalk. Varmt men underbart! Snart är det dags för fika sedan bär det av till Kjugekull och klassiskt svenskt midsommarfirande.

På tåg genom sommarsverige











Lämnade Stockholm Central kl 19 i går kväll! Åkte ett väldigt gammalt InterCity-tåg. Måste ha varit från 1940-talet. Fönstren var nerdragna och alla sommardofter kom in i kupén! Kobajs och blommor om vartannat...

Vid midnatt var vi framme i Skåne och midsommarfirandet kunde starta. Pappa var och hämtade oss på stationen dit min syster och blivande make hade anlänt en halvtimme tidigare från Göteborg.

När vi kom hem stod mamma i trädgården med nykokt korv med bröd. Härliga sommar!

tisdag 22 juni 2010

Svenska gubbar



Har haft premiär på svenska jordgubbar ikväll. Hittade jordgubbar hemma från Bromölla på ICA idag. Var tvungen att köpa dem trots att de kostade 52 kr/liter. Underbart söta och goda!

Maken har precis gett sig ut på en kvällsjogg. Han tyckte att det var så ljust så han var tvungen att njuta av det :O) Jag skall gå och lägga mig!

Sov gott!

måndag 21 juni 2010

Shopping inför resan...



Nu börjar det närma sig vår stora USA-resa! Börjar bli lite nervös faktiskt. Igår bokade vi hotell vid Grand Canyon vilket var tur eftersom att vi fick det allra sista rummet. Hotellet ligger precis vid "The Rim" som är namnet på stupen som finns i Grand Canyon.

Idag har jag shoppat loss minsann. Superläckra stödstrumpor till flygresorna ;O) Jo, man är ju 30+ nu! Samt en reseguide. Vi brukar alltid köpa Första Klass Reseguider. Gillar dem bäst! Om dryga 3 veckor är vi i New York!!!

söndag 20 juni 2010

Världens vackraste tal!


Dear Victoria!

Crownprincess Victoria, Princess of Sweden, Princess of my heart. 


För nio år sedan hade jag förmånen att lära känna en ung kvinna med härlig humor, en stark pliktkänsla och dessutom väldigt väldigt klok. 
Vi blev vänner, ju mer jag lärde känna henne - desto mer oemotståndlig blev hon. 
De här åren med med dig Victoria har flugit förbi. Har varit de bästa i mitt liv. 



There have been times, when Victoria's official duties have separeted us. Often taken her to far away countries and continents. 
I will never forget some years ago when she left for one of her many trips. 
This time to China. 
We were going to be apart for a whole month. 
The night before she left she got home late after an official engangement and she had many preparations to make for the long month of duties ahead. 
instead of getting som valuable sleep, she stayed up the whole night, writing. 
In the morning after she had gone I found a box. And in that box I found 30 beautiful letters adressed to me. One for every day she would be away. 
And this romantig gesture is typical of you Victoria. It says all about the loving person you are.



Once upon a time the young man was perhaps not a frog in the beginning of the fairytale as in the story first told by the Grim brothers. 
But he was certainly not a prince. 
The first kiss did not change that. 
His transformation was not possible without the support from the wiseking and queen who had ruled the kingdom for many years an who was full of wisdom, experience and had good hearts. 
They knew what was best and guided the young couple with a gentle hand, generously charing all their valuable experience.



Jag känner en stor tacksamhet gentemot ers majestäter, kungen drottningen för ert helhjärtade stöd och det sätt som ni har välkomnat mig in i er familj. 
Mina tankar går givetvis också til min egen familj, till min mor och min far och min syster och hennes döttrar. 
Mor och far, under hela min uppväxt har ni givit mig er villkorslösa kärlek. Ni har hjälpt mig med er klokhet och ni har hjälpt mig att bygga en stark självkänsla och trygghet med sunda värderingar som har väglett mig genom livet. 



I dag när vi färdades genom Stockholms gator då möttes vi av en otrolig värme och glädje. 
Ett minne som vi kommer att bära med oss djupt in i våra hjärtan för alltid. 


Under de år som Victoria och jag har varit tillsammans har jag känt ett stort stöd i från henne och er andra. Det har varit väldigt viktigt för mig. 
Tack. 



Jag känner en djup respekt inför uppgiften som ligger framför mig. 
Det kommer utan tvekan att bli en stor utmaning. 
Jag ska göra mitt yttersta för att leva upp till de förväntningar som kommer att ställas på mig. 
Jag kommer att göra mitt yttesta för att stödja min hustru, Sveriges kronprinsessa i hennes viktiga gärning.



Älskade Victoria. Jag är så stolt över det vi har tillsammans. 
Jag är så lycklig för att jag får vara din man. 
Jag kommer att göra allt jag någonsin kan för att du ska förbli så lycklig som du är idag. 

Victoria, störst av allt är kärleken. Jag älskar dig så! 



Nu skulle jag vilja att vi skålar för min underbara hustru.


Skål!

Kronprinsessbröllopsbrunch!






Vilket bröllop det var! Helt perfekt! Tittade på TV mellan 07:30 och 00:50. Vi hade det jättetrevligt! Vi åt, drack, skrattade och grät. Underbar dag som har gjort mig helt fylld med värme och kärlek. Vilken saga!

lördag 19 juni 2010

Förberedelser...




Håller på med förberedelserna för fullt samtidigt som SVT står på. Erik har nu 2,5 mil kvar. Pratade med honom för en timme sedan och han var sååå trött men han kämpar på...

Bröllop!


Idag är det dags! Kronprinsessbröllop! Ligger fortfarande i sängen men skall snart gå upp och börja förbereda.

Erik passerade Karlsborg för en halvtimme sedan. Han verkar ju leva iallafall!

Hur skall ni fira dagen?

fredag 18 juni 2010

Min middag!


Maken åkte till Motala idag. Om en timme går starten i Vätternrundan. Helt galet! Cykla 31 mil mitt i natten (och dagen). Hoppas han tar det lugnt så att han inte ramlar och slår sig! Skall försöka hålla tummarna hela natten. Klicka här för en rolig bild! Observera att den inte är barnvänlig ;O)

Ikväll har jag ätit scampi och aioli. Älskar GI! Bredvid mig ligger ett 86% choklad och bara väntar...

Imorgon är det så äntligen dags för bröllop. Som jag längtat! Brunchen är förberedd så nu skall jag bara damsuga lite. Tänkte att jag skulle se konserten från Konserthuset innan jag går och lägger mig.

torsdag 17 juni 2010

Wedding-cupcakes




Till min systers bröllop skall jag baka Cupcakes. Det blir mini-cupkakes i två olika smaker. Har beställt en minimuffins-plåt och formar idag. De är rosa och vitprickiga och heter Bridal Shower. Passande eller hur?! De fina rosorna är handgjorda och kommer från Jane Asher Partycakes i London. De skall få pryda cupcakesen. Kommer att bli så fint (och gott)!

Nu skall jag strax gå från jobbet och ut på en Power-Walk!

onsdag 16 juni 2010

En röd ros...



...kom idag med bud från min älskade lillasyster! Tusen tack, den är så vacker. Har ställt den på sängbordet så jag ser den när jag vaknar.

Kvällens middag





Ikväll grillade vi och för första gången blev det riktigt bra! Är trött som få så nu skall jag sova ända till 7 imorgon bitti.

Sov Gott!
Related Posts with Thumbnails